Rogier van Kralingen

Rogier van Kralingen

Werkt bij: TheWholeStory

Functie: Schrijver/spreker/marketeer

Biografie Rogier van Kralingen is schrijver, spreker, muzikant (Earopener) en founder van TheWholeStory. Hij is winnaar van de PIM-literatuurprijs en schrijver van onder meer The Outerweb (2015). Hij verricht productie, redactie en uitgave van film, boeken, scripts, blogs, artikelen en muziek.

Twitter: @RvanKralingen

Recente artikelen van Rogier van Kralingen

Begrip voor de narcistische sector

8nov 201710:06
  • Media
  • 17459 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • CommunicatieMediaZakelijk

weblog Alarmfase geel: we zien weer negatieve berichten over de financiële sector. Hoe kan dit toch? Het antwoord is dat deze sector narcistisch is. Willen we echte verbetering dan moeten we iets doen dat wat we in ons dagelijks leven ook zouden doen: de sector behandelen zoals je ook een echte narcist zou behandelen.

Oproep aan de trendwatcher

6okt 201716:35
  • Media
  • 36689 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • InnovatieTrendsStorytellingEffect

weblog Lange tijd waren trendwatchers perfecte vertalers van onze tijd: optimistisch, een tikkeltje gek en diep verliefd op technologie. Maar nu de tijden veranderen, is het beroep aan erosie onderhevig. Tijd voor de beroepsgroep om het hele verhaal te vertellen.

De nepaandelen van Uber

25aug 201700:18
  • Media
  • 33410 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • MarketingInnovatieMerkenOnlineApps

weblog Mijn lieve barrel van een fiets heeft het begeven en om toch snel naar m’n vriendinnetje te komen heb ik de afgelopen dagen een paar keer de taxi gepakt. Gesprekken met de taxichauffeur zijn natuurlijk altijd leuk (volgens mij doen ze het erom) maar heel erg vrolijk werd ik er deze week niet van. Waarom? Jawel hoor, daar is ie weer: Uber.

Goede oude voorspelbare reclame

6apr 201700:26
  • Bureaus
  • 25876 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • ReclameCampagnesCreatieInspiratie

weblog De trendbreuk waarbij grote adverteerders het werken met één bureau loslaten is al langer gaande. Maar met haar nieuwe crowdsourced pitch – en de opmerking dat reclamemakers voorspelbaar zijn – laat de Rabobank een unheimisch gevoel achter in de bureauwereld. Hebben ze gelijk? Voorspelbaar?

The (social) media are rigged!

1mrt 201707:03
  • Media
  • 14135 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • MediaNieuwsmediaPolitiekSocial media

weblog Voor iedereen die nu zijn vrienden, familie, collega’s en kennissen aan het verliezen is door politieke discussies hebben we een hart onder de riem: blame the media. En nee, niet zoals luid-kwakende oom Donald in het Witte Huis doet natuurlijk. Maar veel dichter bij huis. Jouw eigen social media zijn rigged.

Wie heeft de Biggest Data?

20jan 201713:01
  • Bureaus
  • 42783 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • Big dataEffectOnderzoekInnovatieStrategie

weblog Het is in onze zoektocht naar nieuwe toepassingen van technologie en de koppeling met de wereld, nu de beurt aan Big Data. De conclusies zijn opvallend, verrassend… en natuurlijk op geen enkele manier met Big Data gevalideerd. Stoelriemen vast dus!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk