Raymond de Jong

Raymond de Jong

Werkt bij: Promare Communicatie & Media

Functie: eigenaar

Biografie Heeft als zelfstandig ondernemer in zijn ruim 15-jarige carrière vele bedrijven en organisaties van binnen gezien. Hij werkte als interim communicatiemanager voor oa. Jumbo Supermarkten, KPN Mobiel, Essent, Achmea en Rabobank Nederland. Naast zijn professionele achtergrond in marketing, communicatie en media ontwikkelde hij zich bij regionale en lokale omroepen in het maken van radio en tv. Binnen de mediawereld heeft hij bijna alle denkbare werkzaamheden beoefend, zowel aan de programmakant als als bestuurder.

Hij is sterk in het ontwikkelen en implementeren van nieuwe mediacontent. In zijn bedrijf Promare Communicatie & Media helpt hij zijn opdrachtgevers aan een betere online zichtbaarheid met inhoudelijke, goede content met impact. Hij heeft met Promare een kleurrijke klantenkring opgebouwd met opdrachtgevers in de sportwereld, retail, financiële dienstverlening en overheid. Als freelance journalist schrijft Raymond voor AD Utrechts Nieuwsblad en publieksbladen.

Recente artikelen van Raymond de Jong

2017 wordt het jaar van live video

6jan 201718:00
  • Media
  • 30919 x gelezen
  • Link
  • Raymond de Jong
  • MobileOnlineVideoSocial Media

weblog Live video op je smartphone was een big hit in 2016. Het begon met Periscope met enkele tienduizenden gebruikers, maar toen Facebook de tool in de vroege lente in Nederland introduceerde, werd het gebruik van live video snel populair. Vrienden delen massaal hun dagelijkse belevenissen en merken zien kansen voor productpresentaties of het delen van live videonieuws. Facebook blijft nog altijd één van de grootste sociale mediaplatforms en fungeert als traffic generator voor snel en veel bereik. Ook in 2017 wil Facebook inzetten op (live) video.

Media Park Jaarcongres: Aanpassen aan wetten van nieuwe platforms

1jul 201614:05
  • Media
  • 10563 x gelezen
  • Link
  • Raymond de Jong
  • OnlineMediastrategieBereikCommunicatieSocial Media

weblog Wil je aansluiting met jouw doelgroep niet verliezen en (snel) bereik opbouwen, dan kun je niet meer om de bestaande sociale media als Facebook of Instagram heen. Er is geen weg meer terug. Het zelf bouwen van platformen of cummunities is een avontuur waar je je als mediaprofessional in Nederland niet meer aan moet wagen. Er zijn waar je doelgroep uithangt, ook als die zich opeens beweegt naar een buitenlands, populair platform als Snapchat. Dit alles maakt het Media Park jaarcongres van 23 juni jl. wel duidelijk.

[Onderzoek] Coworking-locatie levert meer op dan gratis lunch

17nov 201511:32
  • B2b
  • 8986 x gelezen
  • Link
  • Raymond de Jong
  • ZakelijkProducten en dienstenOnderzoek

nieuws Steeds meer zelfstandig ondernemers klappen hun laptop open op gratis coworking-locaties. Het is gezelliger dan thuis, er is goede koffie en er wordt vaak lunch aangeboden. Maar levert het ook wat op voor een onderneming? Wel als die gratis lunch terugbetaalt wordt met 'sociaal kapitaal', zo blijkt uit onderzoek van universitair hoofddocent Vareska Van de Vrande en universitair docent Michiel Tempelaar, beiden van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM).

Sail Amsterdam 2015 overtreft, ook in sociale media

28aug 201510:00
  • Media
  • 10993 x gelezen
  • Link
  • Raymond de Jong
  • CampagnesOnlineSocial media

weblog Een excellent gebruik van smartphones, een hogere netwerkcapaciteit en nieuwe technologie maakten deze editie van Sail Amsterdam tot een nieuwe totaalbeleving. Het overtrof alle verwachtingen, ook die in sociale media.

Digital Radio+ naar volwassenheid

3mrt 201508:42
  • Media
  • 15801 x gelezen
  • Link
  • Raymond de Jong
  • RadioOnline

weblog Nederland maakte begin deze eeuw kennis met tv in digitale vorm. Een betere beeld- en geluidskwaliteit won het van de klassieke analoge variant. Bovendien was er gewoonweg meer aanbod van zenders door signaalcompressie en dat in dezelfde bandbreedte.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk