Gastblogger

Gastblogger

Werkt voor: MarketingTribune

Functie: Gastauteur

Biografie Een gastblogger dat kan iedereen zijn. Nou ja, bijna iedereen. Je moet wat te vertellen hebben en dat ook bondig kunnen opschrijven. Een mening over je vakgebied of over het laatste nieuws, een trend of hype. Een enthousiast stuk over iets waar je toevallig tegenaan liep. Of kritische noten over iets wat je totaal niet bevalt.

Zin om een keer je mening te ventileren? Mail de redactie: redactie@marketingtribune.nl

Recente artikelen van Gastblogger

BNNVARA toont lef, maar is het genoeg?

17nov 201710:02
  • Media
  • 3314 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • TelevisieBereikCrossmedia

weblog Afgelopen week ging BIKL live, een platform van BNNVARA waar bereik-, impact-, kijk- en luistercijfers worden samengevoegd in één overzicht. Het is nog maar een betaversie, maar het gaat al veel verder dan wat we gewend zijn. Niet alleen het aantal kijkers en luisteraars, maar ook Facebook-fans, likes en clicks worden gemeten.

'Echte creativiteit is niet vervangbaar door data'

13nov 201711:36
  • Online
  • 8621 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • SalesMarketingBig dataCreatie

weblog De marketeer bevindt zich steeds vaker in een spagaat en moet zijn rol opnieuw uitvinden. Is er sprake van science versus art? En wat is er nodig om succesvol en daarmee relevant te blijven? James Keating is Hoofd Marketing EMEA bij Dropbox en ziet dat binnen het vakgebied in toenemende mate een focus ligt op de analytische kant van het marketingvak. Hij is fervent voorstander van een goede balans tussen wat Dropbox: the art and the science noemt. Echte creativiteit is vooralsnog niet vervangbaar door data.'

Hoe pas je je app-uitgeefstrategie aan op de iPhone X?

10nov 201714:48
  • Media
  • 17620 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • UitgeefstrategieMobile

weblog De iPhone bestaat tien jaar, en Apple viert dit door ons te trakteren op maar liefst twee nieuwe toestellen: de iPhone 8 en de iPhone X, uit te spreken als tien en niet als X. Naast dat dit ons als consument de kans geeft veel te dure sinterklaas- en kerstcadeaus aan te schaffen, betekent het dat jij als app-uitgever je iOS app weer moet aanpassen.

[Commercial Review] Maurice van Susante: Lidl, Greenpeace, Cluse

10nov 201710:45
  • Bureaus
  • 18789 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • AdvertisingTelevisieCommercialsCampagnes

nieuws Wie deze heeft gemist, heeft echt onder een steen gezeten. Op radio, televisie, online en in print was deze campagne van Lidl niet te missen. Het inzicht was een eenvoudig woordgrapje, en ook al eens gedaan (vorig jaar nog voor AH), maar de uitvoering, schaal en consistentie van de Lidlcampagne van dit jaar zijn beter en sterker.

Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan

9nov 201711:18
  • Online
  • 6535 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Social mediaStrategie

weblog De rol van de marketeer is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Waar voorheen een onderbuikgevoel voldoende was, wordt tegenwoordig alles onderbouwd met data. Nieuwe media en technieken vliegen ons om de oren, waardoor het marketingplan bij de meeste bedrijven al tot het verleden behoort. Grote verschillen zijn zichtbaar binnen de B2C en B2B marketing, wat wel werkt voor consumenten werkt niet of anders bij organisaties. Karen Kaitjily van QNH Consulting laat haar licht schijnen op de marketeer van de toekomst en deelt drie belangrijke learnings over de inzet van social media voor de zakelijke markt.

Innoveren vanuit de kern van de organisatie

6nov 201711:19
  • B2b
  • 7021 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Innovatie

weblog Innovatie is het strategisch speerpunt in vrijwel elke organisatie. Maar hoe zorg je ervoor dat het meer is dan een buzzword waar je ‘iets mee moet’? Tijdens connect to innovate, het nieuwe 2-daagse kennisevent van VNSG en SAP lag de focus op kennisdeling op het gebied van innovatie.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk