BNNVARA toont lef, maar is het genoeg?

17nov 201710:02
  • Media
  • 3173 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • TelevisieBereikCrossmedia

weblog Afgelopen week ging BIKL live, een platform van BNNVARA waar bereik-, impact-, kijk- en luistercijfers worden samengevoegd in één overzicht. Het is nog maar een betaversie, maar het gaat al veel verder dan wat we gewend zijn. Niet alleen het aantal kijkers en luisteraars, maar ook Facebook-fans, likes en clicks worden gemeten.

De Bosatlas van het Nederlandse voetbal verschenen

16nov 201715:58
  • Algemeen
  • 7581 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Uitgevers

nieuws Tom Egbers heeft op 16 november in Zeist het eerste exemplaar van De Bosatlas van het Nederlandse voetbal in ontvangst genomen. Deze atlas brengt voetbal als volkssport breed in kaart met thema’s als de amateurs en de profs, voetbal en de maatschappij en de rol van de commercie. De atlas, een uitgave van Noordhoff Uitgevers, is tot stand gekomen in samenwerking met de Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en de KNVB.

Eppo van Nispen tot Sevenaer directeur Beeld en Geluid

15nov 201710:49
  • Media
  • 9728 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PersonaliaKunst & CultuurTelevisie

nieuws De raad van toezicht van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid heeft Eppo van Nispen tot Sevenaer benoemd tot algemeen directeur. Hij heeft als bestuurder veel ervaring in zowel de journalistieke, erfgoed- als de omroepsector. De afgelopen zeven jaar was hij directeur van Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). Als algemeen directeur is hij verantwoordelijk voor de visie, de strategie en het beleid van Beeld en Geluid, waar de mediacultuur centraal staat.

Ali B. en schoonvader strijden om Loden Leeuw

14nov 201718:34
  • Bureaus
  • 13165 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • TelevisieCommercialsAwardReclame

nieuws Het reclamevak huivert, want de nominaties voor de Loden Leeuwen zijn bekend. Winston en Renate Gerschtanowitz, Ali B, en Paul Haenen zijn door het publiek genomineerd als meest irritante BN'ers in de Nederlandse tv-reclame dit jaar. De meest irritante merkreclame is gemaakt door Albert Heijn, Becam en Gamma.

JFK overgenomen door TopGear-uitgever VDS

14nov 201717:44
  • Media
  • 12802 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentVerkoopUitgeversTijdschriften

nieuws VDS Publishers, uitgever van TopGear in Nederland en België, versterkt zijn positie aan de bovenkant van het mannensegment met de overname van JFK. JFK was in handen van investeerders. TopGear richt zich op liefhebbers van auto’s in combinatie met mannenlifestyle. JFK focust op lifestyle, waarvan auto’s zeker deel uitmaken. De nieuwe eigenaren zien dan ook een goede match.

Connexxion gunt busreclame aan OVMedia

14nov 201714:02
  • Media
  • 13437 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PromotieReclameOutdoor

nieuws Vervoersbedrijf Connexxion besteedt zijn reclame-diensten uit aan met mediabedrijf OVMedia. Daarmee wordt OVMedia vanaf januari 2018 de marktleider voor busreclame in Nederland.

Willemsen nieuwe marketingdirecteur Persgroep

14nov 201713:45
  • B2b
  • 9750 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PersonaliaUitgeversMarketing

nieuws Bert Willemsen heeft Harry de Haas per direct opgevolgd als nieuwe marketingdirecteur van de Persgroep Nederland. De Haas vertrekt naar KPN. Willemsen heeft in zijn 9-jarige loopbaan binnen de Persgroep brede marketingervaring opgebouwd.

America Today viert heropening eerste winkel op straat

14nov 201710:31
  • Media
  • 9584 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MerkenReclameOutdoor

nieuws America Today viert een feestje op de plek waar het voor het bedrijf ooit allemaal begon. Om de heropening te lanceren van het pand waar het in 1989 startte, pakt het modemerk uit met een strak gestylede OOH-special, ondersteund door JCDecaux. Op straat komt de winkelsfeer helemaal tot leven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk