Foodverpakkingen optimaliseren voor online

10okt 201711:34
  • Food-en-retail
  • 8810 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • PackagingMarketingFood

weblog In vergelijking met andere branches blijft de online verkoop van food nog achter. Maar volgens kenners is het slechts een kwestie van tijd, want de digitale revolutie in food zet in hoog tempo door. De digitalisering zorgt voor nieuwe uitdagingen (en kansen) op het gebied van verpakkingen. Ben jij al voorbereid?

De 10 oorzaken van het V&D faillissement

27sep 201712:22
  • Food-en-retail
  • 12607 x gelezen
  • Link
  • Richard Otto
  • WinkelenZakelijkMarketing

weblog De curatoren komen na ongeveer één jaar onderzoek binnenkort met het rapport over het faillissement van warenhuisketen V&D. Het is opmerkelijk dat een curator onderzoek hier naar mag verrichten. Ze zijn immers onderdeel van de afwikkeling en hebben als enige partij financieel voordeel aan dit faillissement gehad. Deze partij heeft duizenden uren kunnen facturen en daarmee een vermogen vergaard voor de afwikkeling en het faillissementsonderzoek. De redenen waarom V&D ten onder ging zijn echter nu al te geven.

Duurzaam verpakken als onderdeel van de marketingmix

26sep 201711:13
  • Food-en-retail
  • 14779 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • MarketingPackaging

weblog Steeds meer consumenten wegen duurzaamheid mee in hun aankoopgedrag. Het aandeel consumenten dat het belangrijk vindt dat bedrijven duurzaam ondernemen is vorig jaar gestegen van 64% naar 71% [1]. Bijna de helft van de consumenten (49%) let bij aanschaf van producten op duurzame aspecten. De verpakking speelt hierbij een belangrijke rol en vormt vandaag de dag een significant onderdeel van de marketingmix.

[onderzoek] Moet de fysieke winkel zich wapenen tegen de online aanval?

13sep 201711:02
  • Food-en-retail
  • 16091 x gelezen
  • Link
  • Jesca Dembinski
  • WinkelenOnderzoek

weblog In het weekend ben ik regelmatig in de Kalverstraat in Amsterdam te vinden. Ik heb de mazzel dichtbij te wonen en slenter daarom – vaak zonder doel – een paar uurtjes door deze straat. Helaas zie ik ook dat de leegstand in de drukste winkelstraat van Nederland alleen maar erger wordt. Een belangrijke oorzaak? Ongeveer iedereen koopt wel eens online. Daarom ben ik blij met het feit dat er voor bijna alle Nederlanders producten zijn die zij absoluut in een fysieke winkel willen blijven kopen.

Vier kenmerken van de moderne consument vertaald naar de verpakking

12sep 201711:48
  • Food-en-retail
  • 14357 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • WinkelenPackaging

weblog De opkomst van e-commerce heeft het consumentengedrag de afgelopen jaren sterk veranderd. Niet het bedrijf of merk, maar de klant bepaalt. Hoe zorg je dat je relevant blijft voor de klant? Alles draait om de ultieme klantbeleving. De verpakking speelt hierbij een belangrijke rol.

DIF Amsterdam: Diversiteit is de mode

11sep 201710:39
  • Food-en-retail
  • 14746 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenSmaakprikkelTrends

weblog Het modecollectief DIF is een nieuwe uitdager in Amsterdam. Nieuwe kleren heet van de naald vanuit de hoofdstad maar dan zonder de kapsones die daar helaas maar al te vaak en zonder reden of noodzaak bij horen. Juist het enthousiasme laten zien en voelen van een bont gezelschap van onbekende ontwerpers in een snel overzicht van elkaar opvolgende korte shows is een praktische aanpak voor inkopers, journalisten en publiek.

Nespresso maakt emotie tastbaar

8sep 201711:17
  • Food-en-retail
  • 19368 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • MarketingInterview

weblog Nespresso is een van de meest bijzonder 'love brands' in de wereld. Er zijn weinig bedrijven die zo consistent en consequent aan hun merk bouwen en zoveel nadruk op emotie weten te leggen. Dat doen ze niet alleen door een perfect product te leveren maar vooral door een unieke en eigenzinnige 'route to market' neer te zetten. Nespresso is inmiddels al 25 jaar aanwezig in Nederland. Ik kreeg de unieke kans om een interview met Mark Ruijgrok -market director Nespresso Nederland- te hebben en een dieper inzicht in hun bijzondere verhaal te krijgen. Dit interview hielden we uiteraard in een van de winkels. Daar gebeurt het immers!

Een pakketdienst die ervoor zorgt dat de merkbeleving tot een nulpunt daalt

7sep 201711:33
  • Food-en-retail
  • 13593 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Customer Journey

weblog Er wordt meer en meer online besteld en ook via dit distributiekanaal is het belangrijk om de merkbeleving waar te maken. Door alle contacten tijdens de klantreis - zoals dat zo mooi heet - vanuit het merk in te vullen. De bezorging is een belangrijk onderdeel van deze klantreis, want dan krijg je uiteindelijk het merk in handen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken