Wim van der Stelt

Wim van der Stelt

Werkt bij: Mood Media Nederland

Functie: Benelux Sales Director Premier Sales

Biografie Sinds 2004 is Wim werkzaam bij Mood Media, wereldmarktleider op het gebied van instore music en expert in klantbelevingsoplossingen als muziek, geur, mobiele marketing en (digitale) visuals. 

Als zoon van een muzikant zit muziek Wim in de genen. Daarbij heeft hij ruim 20 jaar ervaring in de retailbranche en gelooft hij heilig in de kracht van storytelling. Deze drie facetten komen hem van pas als Sales Director bij Mood Media, een functie waarin hij grote retailers door de gehele Benelux helpt hun merk en merkpositionering op de juiste manier op hun klanten over te brengen – middels onder meer het juiste gebruik van muziek, (interactive) visuals en geur.

Recente artikelen van Wim van der Stelt

Dankzij deze nieuwe trends is digital signage krachtiger dan ooit

1nov 201710:31
  • Food-en-retail
  • 8567 x gelezen
  • Link
  • Wim van der Stelt
  • WinkelenMarketingcommunicatie

weblog Digital signage, ook wel narrowcasting of beeldschermcommunicatie, wordt door veel retailers en horeca-ondernemers nog altijd als ingewikkeld en duur beschouwd. Dat is anno 2017 gelukkig niet meer het geval. Met de voortgang van de techniek wordt het gemakkelijker inzetbaar en komen de prijzen omlaag. Digital signage is dus voor meer mensen toegankelijk dan ooit. En dat is een mooi moment om eens te kijken naar de laatste trends op dit gebied.

Hoe robots de shopping experience nóg leuker gaan maken

4apr 201711:55
  • Food-en-retail
  • 15356 x gelezen
  • Link
  • Wim van der Stelt
  • WinkelenInnovatieMarketing

weblog Mood Media publiceerde recentelijk een onderzoek naar de historie en toekomst van de retail branche, en dan specifiek van de shopper experience. Daarin werd het al duidelijk; de robots komen! Sterker nog, de eerste zogenaamde Virtual Presence Devices rijden al door pionierende winkels en pilots met R2D2-achtige shop hosts vinden her en der al de publiciteit. We zijn nu toch echt in de toekomst beland.

Effect van geur en muziek op conversie in Food en Retail

13okt 201612:23
  • Food-en-retail
  • 12804 x gelezen
  • Link
  • Wim van der Stelt
  • OnderzoekFood

weblog Geur en muziek hebben een grote invloed op hoe de consument een winkel, restaurant of bar ervaart, en zelfs op het aankoopgedrag. Dat wist je natuurlijk al. Geur beïnvloedt 75% van onze emoties, muziek kan ons 15% langer in een winkel doen verblijven en wel 30% meer aankopen laten doen in die tijd. Het zijn de bekende cijfers. Wat minder bekend is, is het feit dat geur en muziek elkaars effect extreem kunnen versterken, of totaal kunnen uitdoven. Het is dus van groot belang dat je geur en muziek goed op elkaar afstemt. Maar hoe doe je dat nu?

Zomerhits op de winkelvloer

10sep 201614:35
  • Food-en-retail
  • 24131 x gelezen
  • Link
  • Wim van der Stelt
  • WinkelenTrends

weblog Nu we langzaam maar zeker in de staart van de zomer geraken, kunnen we de jaarlijkse balans opmaken van de grootste zomerhits. En meer specifiek, zomerhits op de winkelvloer. Welke muziek is dit jaar het meest gedraaid in de retail? De zomerse top drie is als volgt: 1. Enrique Iglesias - Duele el corazon; 2. James Bay - Best fake smile; 3. Duke Dumont - Ocean drive! Drie heerlijk zwoele zomerhits die qua stijl nogal uiteenlopen. Aanleiding voor ons om eens te kijken naar de combinatie tussen muziek en merk. Hoe bepaal je nu welke muziek bij jouw merk past?

Van ‘gewoon’ café naar ‘bierbelevingswalhalla’ dankzij belevingsdesign

27mei 201612:07
  • Food-en-retail
  • 9546 x gelezen
  • Link
  • Wim van der Stelt
  • FoodCreatie

weblog Bier is cafédrank nummer een. Voor een café-eigenaar is het dan ook geen geheim dat een goede selectie van bieren op de kaart een uitstekende bron van inkomsten kan zijn. De bieren die je serveert spreken voor zich. En tóch willen bierliefhebbers meer van je kroeg dan kersverse brouwsels alleen: Ze willen een onvergetelijke café-ervaring. De vraag is: Hoe geef je ze die?

De kunst van omnichannel retailing

7apr 201615:32
  • Food-en-retail
  • 12126 x gelezen
  • Link
  • Wim van der Stelt
  • WebwinkelWinkelen

weblog Naar aanleiding van het event 'What’s Going On in Retailing' dat vandaag start en Omnichannel Inspiration als thema heeft dit jaar, de volgende column. Nog niet zo lang geleden was een winkel alleen een winkel. Je kon er naartoe om iets te kopen, of om service te ontvangen op een product dat je er eerder al gekocht had. Óf je kon window-shoppen, ofwel kijken en niet kopen. Daar hield het wel zo’n beetje op.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken