Redactie MarketingTribune

Redactie MarketingTribune

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van MarketingTribune schrijft naast algemeen nieuws ook specifieke nieuwsberichten en achtergronden op acht deelgebieden, te weten B2B, Zorgmarketing, Food&Retail, Media (creatie), Contentmarketing, Sponsoring, Online marketing en Design.

Recente artikelen van Redactie MarketingTribune

[marketingscience] De hobbelige rit van ondernemer naar succesvolle start up

14nov 201708:00
  • Online
  • 4501 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • OnderzoekInnovatie

nieuws We weten inmiddels allemaal dat innovatie goed is voor de economie. Het bevordert verantwoorde en duurzame economische groei. Innovatie wordt daarom door de overheid flink gestimuleerd, bijvoorbeeld door ondersteuning te bieden aan (startende) ondernemers. Mede hierdoor blijft het aantal ondernemers in Nederland groeien. Ondernemer worden, is slechts een eerste stap. Daadwerkelijk een bedrijf beginnen, is een tweede. Het bedrijf structureel laten groeien en gezond houden, is weer een totaal ander niveau.

Hoogtepunten Marketing en Technology Event in video

13nov 201710:06
  • B2b
  • 5759 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • EvenementInnovatie

nieuws Op donderdag 9 november wisten tijdens het jaarlijkse Marketing en Technology Event van BBP Media de keynote customer journey experts de ruim 200 marketeers te boeien met hun intrigerende verhalen over de stand van de techniek en de marketingaanpak in de klantreis. De interactie met de klant wordt steeds technischer en intensiever. Gracious Studios maakte een fraaie compilatie van de inspirerende dag.

[Marketingtech 2017] 10 Customer Journey Take Aways

10nov 201710:58
  • Online
  • 13921 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Customer JourneyEvenement

nieuws Wat is nou het geheim van een geslaagde customer journey? Jeremiah Albinus, CMO van FonQ, beschrijft twee cruciale elementen. De eerste is een goed verhaal, een stuk emotionele waarde die een merk geloofwaardigheid en vertrouwen doet uitstralen en productinformatie relevanter maakt. De tweede is het samenspel van data en technologie, en daar komen de ‘geek marketers’ in het spel, die Albinus als onbetwiste superheroes van de customer journey beschrijft. Om deze twee pilaren goed te laten functioneren, deelde Albinus met het publiek van het Marketing & Technology event op 9 November in Amersfoort tien ‘take aways’.

blowUP media gaat samenwerken met GLOW Eindhoven

10nov 201710:56
  • Bureaus
  • 15248 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Evenement

nieuws GLOW Eindhoven en blowUP media gaan samenwerken om het lichtfestival op kunstzinnig gebied en qua bereik op een hoger plan te brengen.Het eerste gezamenlijke project van de samenwerking betreft het kunstproject 'Weltmaschine', dat tijdens de komende editie van GLOW, volgende week in Eindhoven, wordt gerealiseerd.

[Marketingtech 2017] Een betere customer journey? Werk multidisciplinair!

10nov 201710:20
  • Online
  • 13304 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Evenement

nieuws De customer journey stond centraal tijdens het Marketing & Technology event afgelopen donderdag in Amersfoort. Maar naast de te verwachten insights over big data, technologie en storytelling hoorden we van veel sprekers nóg een heel belangrijk ingrediënt voor succesvolle marketing. Agile, holistisch, multidisciplinair, cross-functioneel werken. Het ontbrak niet aan benamingen voor deze aanpak. Hoe dan ook, de essentie is duidelijk: Het betrekken van verschillende rollen binnen het bedrijf bij het vormen en uitvoeren van de strategie is een absolute must.

[Marketingtech 2017] 3 eerste take-aways

9nov 201713:10
  • Online
  • 9042 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Evenement

nieuws De customer journey- oftewel klantreis, is een brand actueel onderwerp. 'De customer journey wordt meer en meer de backbone van marketing', zo zei hoofdredacteur van MarketingTribune Sjaak Hoogkamer tijdens de opening van het Marketing & technology congres op 9 November in Amersfoort. Toch zijn er voor veel bedrijven nog open vragen omtrent dit onderwerp, wat te merken is aan hoe verschillend de kwaliteit van klantenreizen in Nederland is. Het event speelt hierop in: Hoe kun je je klant op creatieve wijze bedienen en houden? Hoe kun je hierbij je merk sterk en geloofwaardig positioneren?


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken