Sak van den Boom

Sak van den Boom

Werkt bij: zelfstandig ondernemer

Functie: adviseur, senior expert contentmarketing

Biografie Als senior expert in customer media en contentmarketing en als succesvol ondernemer is Sak van den Boom op dit moment toezichthouder en adviseur van verschillende bedrijven en stichtingen.

Sak van den Boom is een van de grondleggers van customer media in Europa. Hij begon zijn arbeidzame leven als redacteur en hoofdredacteur bij VNU (nu Sanoma). In 1979 vestigde hij zich als zelfstandig ondernemer en begon het bedrijf dat later uitgroeide tot vdBJ Communicatie Groep (nu VDBJ). Hij verkocht zijn belang in vdBJ in 2003 en vestigde zich als adviseur. Hij schreef diverse boeken over customer media en organiseerde het jaarlijkse Customermediacongres en de Nationale Coverdag. In 2007 kreeg hij de Lucas Ooms Prijs voor zijn innovatieve werk in de custom publishing business in binnen- en buitenland.

Recente artikelen van Sak van den Boom

GPCM17: mooie woorden van de jury, maar wel een beetje meer lef graag

17nov 201709:28
  • Content
  • 15132 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentGrand Prix Content Marketing

weblog Werken met een strategie is niet een kwestie van willen maar moeten. En gelukkig worden steeds meer cases vanuit een duidelijke strategie gemaakt. Heerlijk om over het vak de loftrompet te blazen. Geweldig om veren in elkaars uitgang te steken. Maar je schrikt als je bemerkt dat het buikgevoel nog steeds domineert. Je zou het bijna niet geloven als je op 16 november bij de uitreiking van de Grand Prix Awards Content Marketing bent geweest.

Maak plaats voor jonge content denkers!

10nov 201711:44
  • Content
  • 14440 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • Branded content

weblog Ik sprak onlangs een pas aangetreden bureaudirecteur met een rijke ervaring over de toekomst van het vak content marketing, of eigenlijk de kijk op het bureau van morgen. Het duurde niet lang voor het gesprek ging over de nieuwe generatie content marketeers waarop we zitten te wachten. Durf tien twintigers aan je te verbinden, studenten of pas afgestudeerde jongens en meisjes met een flinke hoeveelheid creatieve intelligentie. En stel ze voor aan je klanten.

Worden de oldies de echte contentmarketing winnaars?

3nov 201714:39
  • Content
  • 17997 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • MakersContent

weblog Terwijl de veranderingen je wekelijks om de oren vliegen, zijn het de oude en vertrouwde customermedia die grote kanshebbers zijn voor een Grand Prix Content Marketing Award. Merken die al tientallen jaren de consument weten te boeien, blijken nog steeds krachtig genoeg om niet alleen uitgever en opdrachtgever te verblijden met een nominatie, maar ook doelgroepen te binden.

Stop een contentmarketing-case vol meetbare effecten

27okt 201710:35
  • Content
  • 5717 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

nieuws Linkbuilding, een lastig proces in ons vak, maar verschrikkelijk belangrijk volgens de auteur van een artikel over dit onderwerp op frankwatching.nl. Links dragen eraan bij dat je website beter scoort.

Praat je met een klant of ga je echt in gesprek?

20okt 201715:35
  • Content
  • 17438 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

nieuws Praten is zenden. Uit de praktijk weten we dat je soms nog zo hard kunt roepen, je wordt niet altijd gehoord. Of zoals John Verhoeven het in zijn nieuwe boek over contentmarketing zegt: een contentmarketingstrategie dient gericht te zijn op het maken en verspreiden van een brede diversiteit aan content, die, direct of indirect, de publieksgroepen helpt bij hun vragen en behoeften, en die de positie van het bedrijf in de markt en in de samenleving zichtbaar maakt en versterkt.

Contentmarketeers: ga de straat op!

16okt 201711:44
  • Content
  • 6576 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • MakersContent

weblog 'Hoe blijf je als merk effectief met contentmarketing in de overload aan content die er is? Zes trends én tips.' Met deze woorden begint een artikel over contentmarketing op CMM, een online platform voor contentmarketeers. De adviezen zijn helder, niet overdreven maar wel behoorlijke clichés.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content